Saturday, November 1, 2014

Saya perempuan yang punya ramai lelaki

Aku bersembang dengan kawan baik aku yang juga kesayangan aku. Dia cakap aku ramai sangat kawan lelaki.
Ya, betul.

Sebab tidak ramai perempuan baca apa yang aku baca, buat apa yang aku buat, kisah apa yang aku kisah.
Tuhan jadikan aku dengan pemikiran aku sekarang. Aku tak tahu bagaimana perempuan lain seperti aku lalui, tetapi susah untuk sebenarnya untuk mempunyai kawan perempuan yang baca apa yang aku baca, buat apa yang aku buat dan kisah dengan apa yang aku kisah.

Tapi tidak bermaksud aku mencari kawan perempuan yang buat segala yang aku buat. Lagi satu! Itu tidak membuatkan aku lebih baik dari mereka yang tidak buat apa yang aku buat. Dan mereka tidak lebih baik dari aku! Nanti ada orang ingat aku perasan lagi mulia!

Aku cuma cakap mereka tidak kisah sama macam aku.  Mereka kisah benda yang berbeza. Oleh itu, aku cenderung kepada orang yang kisah apa yang aku kisah. Maka kami boleh bersembang dan berbincang.

Aku tak tahu fesyen dan trend hidup terkini.
Aku tak tahu drama atau filem hangat terbaru.
Aku tak kenal artis.
Aku tiada target gaya hidup apa-apa pun.
Aku tiada target kereta apa, rumah apa, baju apa dan lain-lain.

Dan aku tak tahu apa perempuan lain fikir.

Membeli belah itu memang best. Entahlah. Secara semula jadinya, seronok membeli belah. Tapi apa yang aku beli pun lain dengan perempuan lain.

Serius! Apa perempuan fikir kalau mereka tak fikir apa yang aku fikir?
Kalaulah aku tahu, mesti aku ada ramai kawan perempuan.
Haha

Takpalah.. Hidup je la.
Yang penting aku tahu yang perempuan ni, kalau kau nak jadi kawan dia, kau kena luangkan masa yang banyak dengan dia. Baru bonding.

Lelaki? Aku tak tahu. Aku kawan je. Kalau bonding, bonding la. Kalau tak, diam je la. Kawan juga. Hahahaha..

Entah.


Semoga saya lebih ramai kawan perempuan dan mereka dekat dengan saya. Jangan jauh sangat. Takda duit. Amin! :D

No comments:

Post a Comment