Thursday, October 30, 2014

Pesan aku tentang cinta

Pesan aku tentang cinta ialah belajarlah tentang cinta.
Cinta bukan sekadar antara dua manusia, lelaki dan perempuan.
Ia lebih besar dan dalam.
Ia paling indah dan paling kuat.
Tapi ia juga mudah difitnah.

Pesan aku tentang cinta ialah kenalilah cinta.
Sebelum bercinta, baiknya kita belajar apa itu cinta.
Belajarlah agar kamu tidak menyakiti orang lain.

Indahnya cinta, jika kau tersalah, akan ada kemaafan untuk mu.
Cinta ialah ruang yang selamat untuk kau hidup dan berkembang menjadi manusia.
Cinta ialah ketenangan dan keyakinan tika dunia kegelapan.
Cinta ialah sumber harapan.
Cinta ialah kekuatan.

Cinta ialah perasaan dan perbuatan.
Cinta ialah sumber kelembutan.
Cinta ialah kemanisan.
Cinta ialah air yang menyejukkan api yang tinggi menjulang.
Cinta ialah penyuci.

Walaupun kita dilanda masalah, dengan cinta, kita akan sabar.


Aku sedang berharap wujudnya cinta.
Dan aku berharap semua orang bercinta.



No comments:

Post a Comment

Popular Posts