Sunday, June 30, 2013

Buku Jalanan Shah Alam: Ekologi

Assalamualaikum 

Buku Jalanan Shah Alam, bertarikh 29hb Jun 2013, pada ke sekian kalinya bertemakan ekologi, sempena jerebu yang melanda Malaysia berikutan dengan pembakaran hutan di Indonesia.

Perbentangan dari beberapa orang Bro yg pecinta alam yang tidak ku ingat nama mereka dan persembahan akustik. Menarik sekali perbentangan mereka dan aku rasa ilmu itu wajar sekali dikongsi tentang alam ini seperti air dan rawatannya, spesis ikan, dan ........... aku tak ingat. Hahahaha tetapi sumber alam yang boleh kita guna untuk mengganti petrol dan sumber tenaga alternatif yg lain




Yaaaaa! Aku berani. Hahahahahahaha

Geli menggelitat dan naik bulu roma tapi aku nak pegang juga. Ini spesis bearded dragon. Dan dia berjantina betina dan jinak. Sebab dia betina, aku ajar dia camwhore petang tu.
Dia tenang.

Unik tak ikan ni? Ikan Sebelah namanya. Di bawa oleh bro yang cakap pasal ikan dan ikan ini memang sebelah. Dia membuat kajian di Taman Negara Pahang. Aku kagum bila bro ceritakan pada kami tentang kaum orang asli yang tinggal di sana. Dan bagi mereka, anasir luar ini jahat. Hehe. Tapi tengok keluarga asli juga. Tak semua. Hati-hati bro ni pesan sebab merayau dalam hutan tanpa orang asli yang dah biasa dengan tetamu, takut nanti kena sumpit.
Hahahahahahaah

Banyak tak buku???????? Di sini.... boleh pinjam percuma dan nanti pulangkan pada event yang akan datang. Kecuali majalah-majalah sebab ianya kecil dan "rare". Haaaaaaa kalau hilang tak ke haru.. maka jika nak baca makalah, bacalah di situ sahaja.
Rawwwwr... 

Bawah badan Dragon ni lembik. Aku fikir banyak kali nak angkat dia. Hahahahahahaha penakut juga
Merayap atas tapak tangan aku tapi agaknya dia tau aku penakut, dia sendiri yang turun ke paha. LEGAAA!

Sekian
 Itu sahaja penjelajahan pencinta kali ini. Kiss kiss dragon!!!

Monday, June 3, 2013

Selamat Hari Guru Kak Husna. Eh?

Assalamualaikum. Lama tak update blog. Tak banyak nak bercerita cuma nak sampaikan betapa saya, husna nabila, sangat terharu dengan anak-anak Khairiyah. Saya bukanlah seorang guru. Saya rasa saya tak layak nak terima sebarang ucapan atau kad. Pada malam 15 hb Mei 2013 dan esoknya hari guru, saya dihujani dengan lukisan dan kad. Terima kasih sayang-sayang ku. Akak sayang kalian semua. Kalian sentiasa di hati akak. Lebiu.... hehehe

Popular Posts